Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΟΥ SKYFALL, O ΙΑΝ ΦΛΕΜΙΝΓΚ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟΕΠΟΧΙΤΙΚΟ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ

Λάβαμε από έναν αναγνώστη του μπλοκ μας το παρακάτω άρθρο σχετικά με την τελευταία ταινία του James Bond, Skyfall. Θεωρούμε πως δίνει έναν ιδιαίτερα ενδιαφέρον αποσυμβολισμό της ταινίας καθώς και πλήθος άλλων πληροφοριών οπότε και αποφασίσαμε να το δημοσιεύσουμε. 
γράφει ο Μιχάλης Κονταξής

Αιτίες για να γράψω αυτό το κείμενο είναι τα εξαιρετικά άρθρα του Αναστασίου Γιαννά και κάποιες παρατηρήσεις μου πάνω σε νεογνωστικά έργα του Χόλυγουντ. Αφορμή όμως που με κινητοποίησε είναι η παρακάτω δημοσίευση που αναφέρεται σε ανθελληνικά κωδικά μηνύματα στο τελευταίο έργο της σειράς Τζεημς Μποντ με τίτλο SKYFALL.

Xωρίς να διαφωνώ με τις ερμηνείες που επιχειρεί ο άγνωστος συντάκτης του άρθρου για την ταινία του Μποντ δράττομαι της ευκαιρίας να προσεγγίσω και κάποια άλλα  σημεία.

Καταρχήν ο τίτλος SKYFALL νομίζω ότι αναφέρεται στον Εωσφόρο. Πράγματι ο πρώην Αγγελος του φωτός έπεσε από τον ουρανό και συμφωνά με τις παραδόσεις μένει εξόριστος σε έναν τόπο σκοτεινό. SKYFALL όμως είδαμε πως ήταν η ονομασία του πύργου που γεννήθηκε και μεγάλωσε ο Μποντ, ένας πύργος σε ένα σκοτεινό, μακάβριο και απομονωμένο μέρος που δεν φαίνεται να φιλοξενεί καμιά ζωή και χαρά. Συμφωνά με τον Δάντη, ο Εωσφόρος βρίσκεται εξόριστος στο πιο βαθύ μέρος της Κόλασης που αντιστοιχεί στο κέντρο της Γης και από τα δάκρυα του έχει σχηματιστεί μια παγωμένη λίμνη. Θυμηθείτε και τον κύριο X της ταινιας V for Vendetta που είναι ντυμένος πάντα στα μαύρα και ζει σε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του αγγλικού μετρό και θα αντιληφθείτε πως ο συγκεκριμένος συμβολισμός χρησιμοποιείται συχνά από το Χόλυγουντ.

Αν λοιπόν οι υποθέσεις μου είναι σωστές, η αποκάλυψη ότι ο Μποντ μεγάλωσε σε ένα πύργο που ονομαζόταν SKYFALL μπορεί να σημαίνει την επαφή του ήρωα με τη νεογνωστική παράδοση που είναι εωσφορική. Θα πρέπει να σημαίνει επίσης ότι τόσο οι κλασσικές ταινίες της σειράς Μποντ όσο και ο εμπνευστής των σεναρίων τους, ο Άγγλος συγγραφέας Ιαν Φλέμινγκ, ακολουθούν τη νεογνωστική παράδοση. Εδώ λοιπόν δίνεται η ευκαιρία για το κρας τεστ της υπόθεσης μου. Ας δούμε ποιό ήταν το μπακγκράουντ του δημοφιλούς συγγραφέα των βιβλίων του Μποντ.

το 007 σε μορφή ιερογλυφικού που χρησιμοποιούσε ο Τζων Ντη
Ο Ιαν Φλέμινγκ κατ’ αρχήν ήταν πράκτορας της Ιντέλιτζεντ Σέρβις. Είχε ιδιαίτερη κλίση στον Αποκρυφισμό και αυτό αποδεικνύεται με διαφόρους τρόπους. Πρωτα από όλα από την επιλογή του κωδικού 007 για τον Τζέημς Μποντ. Το 007 ήταν ο κωδικός αριθμός που χρησιμοποιούσε ο κατάσκοπος και σύμβουλος της Ελισάβετ, Τζων Ντη, στα μυστικά μηνύματα που έστελνε στη βασίλισσα. Ο Ντη ήταν λαμπρός μαθηματικός και αστρονόμος αλλά παράλληλα ήταν και κορυφαίος μάγος, αστρολόγος, αλχημιστής, πνευματιστής. Επικαλούνταν πνεύματα και Αγγέλους μέσα από την κρυστάλλινη σφαίρα του και κατέγραψε τη γλώσσα που χρησιμοποιούσαν οι υποτιθέμενοι Άγγελοι, που την ονόμασε Ενωχιανη. Όταν ο Φλέμινγκ χρησιμοποιεί λοιπόν το 007 για τον ήρωα του και παραπέμπει σε έναν κατάσκοπο του 16ου αιώνα που ήταν παράλληλα διάσημος αποκρυφιστής,  μας δηλώνει και τις επιρροές του.
Η ιστορία όμως του Φλέμινγκ θα μας οδηγήσει σε πιό βαθιά νερά. Ήταν φίλος και συνεργάτης του πιο διάσημου μάγου και σατανιστή του 20ου αιώνα, του Άλιστερ  Κρώουλυ. Ο Κρώουλυ επίσης δούλευε για την Ιντέλιτζενς όπως ο Φλέμινγκ και τους δυο άντρες τους έφερε σε επικοινωνία ο αρχηγός της ΜΙ5, Μάξουελ Νάιτ. Στη διάρκεια του Β Παγκοσμίου, ο Γουίνστον Τσώρτσιλ θα δώσει διαταγές στον Φλέμινγκ και τον Κρώουλυ να διεξάγουν μια μορφή αποκρυφιστικής προπαγάνδας κατά του Τρίτου Ράιχ. Εδώ να σημειώσω ότι ο Τσώρτσιλ ήταν στενός φίλος των δύο πρακτόρων και είχε δείξει από τα νιάτα του ένα ενδιαφέρον για τις νεοπαγανιστικές λατρείες.

O νεαρος Τσωρτσιλ γίνεται δεκτός στη Στοά των Δρυίδων της Αλβιόνος

Ο γιος του Κρώουλυ, ο Αμάντο Κρώουλυ, υποστηρίζει στο βιβλίο του, Τhe secrets of Aleister Crowley, πως όταν ήταν νεαρός παραβρέθηκε σε μια παγανιστική οργιαστική τελετή στο Ασντοουν Φόρεστ του Σάσεξ στην οποία συμμετείχαν εκτός του πατέρα του και μέλη της αγγλικής αριστοκρατίας καθώς και ο Γουίνστον Τσώρτσιλ με τον Ιαν Φλέμινγκ…

Σαν κερασάκι στην τούρτα προσέξτε στην παρακάτω φώτο τον τάφο του Φλέμινγκ.


Ποσό συχνά σας δίνετε η ευκαιρία να δείτε τάφους που αντί για σταυρό έχουν μια πυραμίδα πάνω σε έναν οβελίσκο;

Όχι απλός νεογνωστικός λοιπόν ο Φλέμινγκ αλλά μυημένος στις πιο σκοτεινές σέκτες  του κινήματος. Δικαιολογημένη λοιπόν η αποκάλυψη ότι ο Μποντ μεγάλωσε στον πύργο του SKYFALL, δικαιολογημένο και το γεγονός ότι ο κακός του έργου που ο Μποντ δολοφονεί, λέγεται Πατρίς. Ο συμβολισμός όμως εδώ νομίζω ότι δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά όλες τις πατρίδες του κόσμου. Η επίσημη θρησκεία του Χόλυγουντ είναι το κίνημα του New Age το οποίο περιλαμβάνει έναν αχταρμά από ανατολικές δοξασίες μέχρι καββαλίστικες και μαγικές πρακτικές. Ο προπομπός του New Age ήταν η Θεοσοφική Εταιρεία που ήταν ίσως η πιο επιθετική νεογνωστική  οργάνωση που γνώρισε η Δύση. Οι Θεοσοφιστές κήρυτταν πως ο Εωσφόρος ήταν παρεξηγημένος και πως ήταν ο πραγματικός ευεργέτης του ανθρώπου. Πως οι παραδοσιακές θρησκείες είναι εμπόδια για την κατανόηση της αληθείας και οι εθνικισμοί εμπόδια για τη συνένωση της ανθρωπότητας. Η αρχηγός της Θεοσοφικής Εταιρείας Άλικη Μπέιλυ (θεωρείται από τους Νεοεποχίτες, νονά του κινηματός τους) κάλεσε τους οπαδούς της να αγωνιστούν στο πλευρό του ΟΗΕ ενώ ο σύζυγος της  Φόστερ Μπέιλυ ήταν δραστήριο στέλεχος του. Το ζεύγος Μπέιλυ θα δημιουργήσει τον εκδοτικό οίκο Lucifer Publishing Company και αργότερα την οργάνωση Παγκόσμια Καλή Θέληση που θα αναγνωριστεί από τον ΟΗΕ σαν μη κυβερνητική οργάνωση.
 Σπήλμπεργκ και Μέντες στην απονομή των Όσκαρ

Όχι λοιπόν μόνο την ελληνική πατρίδα αλλά όλες τις πατρίδες στοχεύει ο συμβολισμός στην ταινία του Μποντ.

Και μιάς και ανέφερα το New Age σαν επίσημη θρησκεία του Χόλυγουντ, ας δούμε το σκηνοθέτη της ταινίας του Μποντ. Λέγεται Σαμ Μέντες και είναι Εβραίος εκ μητρός. Η καριέρα του ξεκίνησε με την ταινία American Beauty, της οποίας τη σκηνοθεσία τον υποστήριξε να αναλάβει ο επίσης Εβραίος Στήβεν Σπήλμπεργκ. Η ταινία έγινε παγκόσμια επιτυχία, ο Μέντες πήρε όσκαρ σκηνοθεσίας και στην τελετή της απονομής του το παρέδωσε ο ίδιος ο Σπήλμπεργκ.

Ο Σπήλμπεργκ τώρα είναι θερμός Νεοεποχίτης και μαζί με τον Τζωρτζ Λούκας ανέλαβαν την επιμόρφωση των παιδιών στα νεογνωστικά παραμύθια με την διαστημική σαπουνόπερα των Στάργουωρς. Η Αλίκη Μπέιλη εξάλλου δεν έλεγε πως πρώτο μέλημα των Θεοσοφιστών πρέπει να είναι η διαμόρφωση των πιστεύω των μικρών παιδιων; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου