Την άγνωστη δικογραφία για τον «κλεμμένο χρυσό της Ολυμπιακής Αεροπορίας», βάρους 600 κιλών και αξίας 1,8 εκατ. ευρώ, αποκαλύπτει σήμερα το «Εθνος της Κυριακής».
Η απίστευτη απάτη μεγατόνων, σε βάρος του πρώην κρατικού αερομεταφορέα, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι σενάριο χολιγουντιανής ταινίας, καθώς φαίνεται πως η «κομπίνα» εξυφάνθηκε από ένα διεθνές κύκλωμα στο οποίο ενεπλάκησαν αμερικανικές και ελληνικές εταιρείες, ασφαλιστικοί κολοσσοί και εξανεμίστηκαν μυθικά χρηματικά ποσά.
Όλα ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2002, όταν μια εταιρεία με έδρα στον Ασπρόπυργο αγόρασε μεγάλη ποσότητα καλωδίων (scrap) του ΟΤΕ, από τα οποία έγινε εξαγωγή χρυσού, λευκόχρυσου και πλατίνας, συνολικού βάρους άνω των 600 κιλών και αξίας άνω του 1,8 εκατομμυρίων ευρώ.
Μια κοινοπραξία αμερικανικών εταιρειών συμφώνησε να αγοράσει τα ευγενή μέταλλα και να καταβάλει το αντίτιμο. Μια τρίτη εταιρεία, ελληνικών συμφερόντων, ανέλαβε τη μεσιτεία της πώλησης και υπογράφηκε σχετικό ιδιωτικό συμφωνητικό. Ο χρυσός τοποθετήθηκε σε ειδικά κιβώτια στις εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο, τα οποία ελέγχθηκαν και μολυβδοσφραγίσθηκαν από ανεξάρτητο πραγματογνώμονα. Μεσολαβητής μεταξύ των πωλητών και των αγοραστών ορίστηκε από τους μεσίτες ο H.D., που γεννήθηκε στη Σουηδία και διαμένει στις ΗΠΑ. Οι μεσίτες ασφάλισαν τον χρυσό σε δύο ασφαλιστικούς κολοσσούς, τη LLOYD’S του Λονδίνου και τη βελγική NAVIGA N.V. BELMARINE & HENRI J. MOERKE RKE and Co NV, έναντι 1.650.000 δολαρίων.
Επίσης, ανέλαβαν και τη μεταφορά του χρυσού από τον Ασπρόπυργο στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», για να αποσταλεί με εμπορική πτήση της Ολυμπιακής Αεροπορίας στη Φρανκφούρτη. Ως ημερομηνία εξαγωγής ορίστηκε αρχικά η 27η Μαρτίου και στη συνέχεια η 4η Απριλίου. Δύο ημέρες πριν, η αμερικανική κοινοπραξία κατέβαλε προκαταβολή ύψους 900.000 δολαρίων.
Ολα κυλούν σύμφωνα με το πλάνο, ο χρυσός φεύγει από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας και οι μεσίτες και οι μεταφορείς υπογράφουν σειρά εγγράφων ότι παραδόθηκε στην Ολυμπιακή για να ταξιδέψει στη Γερμανία. Οταν το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο γερμανικό αεροδρόμιο, τότε έγινε αντιληπτό ότι ο χρυσός είχε κάνει φτερά.
Ο χρυσός δεν έφτασε ποτέ
Ο πρώτος που το διαπιστώνει, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, είναι ο μεσολαβητής H.D., ο οποίος στέλνει e-mail στον γενικό διευθυντή Εμπορευματικών Μεταφορών, αναφέροντας ότι ο χρυσός που είχε παραδοθεί στην ΟΑ για άμεση μεταφορά στη Φρανκφούρτη δεν έφτασε ποτέ. Σήμανε συναγερμός στο «Ελ. Βενιζέλος» και άμεσα ανατέθηκε στον διευθυντή Τομέα Επιχειρησιακής Λειτουργίας να ελέγξει τι είχε συμβεί, ενώ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες tracing για τον προσδιορισμό της τύχης του φορτίου και εστάλησαν σήματα σε όλους τους σταθμούς εξωτερικού.
Πριν δοθεί χρόνος να αποδώσουν αποτελέσματα οι έρευνες της ΟΑ, ο μεσολαβητής H.D. αποστέλλει και δεύτερο e-mail με το οποίο ζητά επίμονα πληροφορίες για την τύχη του χρυσού και στέλνει πέντε φωτογραφίες των κιβωτίων, καθώς και έγγραφα της φορτωτικής δήλωσης του αποστολέα από τα οποία προέκυπτε ότι υπάλληλος της ΟΑ είχε παραλάβει τον χρυσό.
Σε σύντομο χρονικό διάστημα η αγοράστρια εταιρεία στέλνει έγγραφο με το οποίο καθιστά την Ολυμπιακή Αεροπορία μοναδική και πλήρως υπεύθυνη για την απώλεια του χρυσού των 1,8 εκατ. ευρώ, τον οποίο ακόμα δεν έχει αποπληρώσει και εγείρει αξιώσεις αποζημίωσης.
Ωστόσο, όπως προκύπτει από τα δύο βουλεύματα του Συμβουλίου Εφετών που αποκαλύπτει το «Εθνος της Κυριακής», σε βάρος της Ολυμπιακής Αεροπορίας είχε στηθεί ένα κόλπο γκρόσο.
Η εταιρεία που είχε αναλάβει τη μεσιτεία της πώλησης των πολύτιμων μετάλλων, με απάτη του μεσολαβητή αμερικανού πολίτη H.D., στελέχη της μεταφορικής εταιρείας αλλά και διεφθαρμένοι υπάλληλοι της Ολυμπιακής που φέρονται να έλαβαν χρηματικά ανταλλάγματα για να πλαστογραφήσουν σειρά εγγράφων (φορτωτική και δήλωση αποστολέα SLI), ακόμα και τον ακτινολογικό έλεγχο των κιβωτίων με τον οποίο «πιστοποιούνταν» η παραλαβή του χρυσού από την ΟΑ ώστε να σκηνοθετήσουν την κινηματογραφική εξαφάνιση του χρυσού των 1,8 εκατ. ευρώ, ο οποίος παραμένει άφαντος δεκατρία χρόνια μετά την απάτη μεγατόνων. Από την προανάκριση της Εισαγγελίας και της Οικονομικής Αστυνομίας προέκυψαν στοιχεία που δείχνουν ότι δεν παρελήφθησαν ποτέ τα επίμαχα εμπορεύματα, ενώ το υλικό από τις κάμερες ασφαλείας στον χώρο παραλαβής εμπορευμάτων της ΟΑ έδειξαν ότι ουδέποτε παρελήφθησαν τα ευγενή μέταλλα και μεγάλο μέρος των εγγράφων αποδείχθηκε ότι ήταν πλαστά.
Ο χρυσός φέρεται να υπεξαιρέθηκε με ευθύνη των οχτώ συνολικά κατηγορούμενους, οι οποίοι πήραν προκαταβολή ύψους 900.000 δολαρίων από την αγοράστρια εταιρεία και στη συνέχεια σκηνοθέτησαν «απώλεια» του χρυσού για να λάβουν αποζημίωση από την ΟΑ και τις ασφαλιστικές εταιρείες, ύψους περίπου 3 εκατ. δολαρίων. Ταυτόχρονα, ο χρυσός των 1,8 εκατ. ευρώ ακόμα δεν έχει βρεθεί.
Την «κομπίνα» φαίνεται να έστησαν στέλεχος της κοινοπραξίας αμερικανικών εταιρειών που αγόρασε τον χρυσό, οι ιδιοκτήτες της ελληνικής εταιρείας που ανάλαβαν τη μεσιτεία της πώλησης, υπάλληλοι της μεταφορικής εταιρείας και της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Επειτα από πάρα πολλές αναβολές της δίκης, οι ηθικοί και φυσικοί αυτουργοί της απάτης-μαμούθ θα καθίσουν στις 30 Νοεμβρίου στο εδώλιο του Ε’ Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Αθηνών. Ενδεικτικό είναι ότι ένας εκ των κατηγορουμένων έχει αποβιώσει, ενώ ορισμένοι φυγοδικούν και άλλοι κυκλοφορούν ελεύθεροι λόγω παρέλευσης του 18μηνου ορίου προφυλάκισης από της πράξης.
Αποζημίωση από την ΟΑ
Όμως, ακόμα μία εντυπωσιακή πτυχή της «ληστείας αλά ελληνικά» είναι ότι η Ολυμπιακή Αεροπορία προέβη σε εξώδικο συμβιβασμό με την αγοράστρια εταιρεία και κατέβαλε μεγάλο ποσό ως αποζημίωση, ενώ η ποινική διαδικασία ήταν σε εξέλιξη και από την έρευνα των ανακριτικών αρχών προέκυπτε απάτη και μάλιστα εγκληματικό σχέδιο σε βάρος της.
Όπως αναφέρεται στο βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών, στις 26 Αυγούστου 2005, υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη της ΟΑ προέβησαν σε συμφωνία με την αγοράστρια εταιρεία, αμερικανικών συμφερόντων, αναγνωρίζοντας με αυτόν τον τρόπο ότι με δική της ευθύνη χάθηκε ο χρυσός. Τα δύο στελέχη του ΔΣ της Ολυμπιακής είχαν εξουσιοδοτήσει δικηγόρους να καταβάλουν το ποσό των 275.000 δολαρίων «σε πλήρη και ολοσχερή εξόφληση όλων των απαιτήσεων της αγοράστριας εταιρείας κατά της ΟΑ, εξαιτίας απώλειας ενός φορτίου πέντε κιβωτίων με κράματα και μέταλλα».
Στο βούλευμα γίνεται μνεία ότι ο εξώδικος συμβιβασμός έγινε τη στιγμή που ο χαμένος θησαυρός ουδέποτε είχε παραδοθεί στην Ολυμπιακή και βέβαια ουδέποτε είχε απολεσθεί, αλλά αντίθετα είχε καταγγελθεί το γεγονός της δήθεν απώλειας.
Στο δικόγραφο επισημαίνεται ότι από το πόρισμα της ΕΔΕ που είχε κάνει η Ολυμπιακή Αεροπορία προέκυπτε πως ο χρυσός δεν είχε εισέλθει στους χώρους του Εμπορευματικού Σταθμού της ΟΑ. Οπότε, πέραν όλων των οικονομικών απαιτήσεων πολλών εκατομμυρίων που εγείρονται σε βάρος του κρατικού αερομεταφορέα, προκλήθηκε επιπλέον ζημία με την εξωδικαστική αποζημίωση που καταβλήθηκε.
Εντύπωση προκαλεί και η απουσία της ΟΑ από την ποινική διαδικασία, καθώς ουδέποτε μέχρι τώρα η εταιρεία δήλωσε παράσταση πολιτικής αγωγής κατά των κατηγορουμένων, ούτε ήγειρε αξιώσεις ενώπιον του ποινικού δικαστηρίου για την τεράστια υλική και ηθική βλάβη που υπέστη από την υπόθεση.
Μόνη παράσταση Πολιτικής Αγωγής έως τώρα είναι εκ των ποινικολόγων Ανδρέα και Αλέξη Αναγνωστάκη ως εκπροσώπων της βελγικής ασφαλιστικής εταιρείας NATEUS NV (διαδόχου της τότε NAVIGA). Μόνο αυτή η βελγική ασφαλιστική ζήτησε στην προδικασία τη χρηματική ικανοποίηση της εταιρείας λόγω της ηθικής, οικονομικής και άλλης βλάβης που υπέστη από τις πράξεις των κατηγορουμένων.
Ασφαλιστικοί κύκλοι πιστεύουν ότι το εύρος του σκανδάλου είναι πρωτοφανές στα παγκόσμια δεδομένα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι ελληνικές διωκτικές Αρχές αδυνατούν ακόμα να εντοπίσουν την κλεμμένη μυθώδη ποσότητα χρυσού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου