Πέμπτη, 5 Απριλίου 2012

KONY 2012: κρατική προπαγάνδα για μια νέα γενιά

To KONY 2012 έφερε  την παγκόσμια ευαισθητοποίηση για τον αφρικανό εγκληματία πολέμου  Joseph Kony. Κάτω από αυτήν την αξιέπαινη αιτία, ωστόσο, βρίσκεται μια περίτεχνη ατζέντα που παρουσιάζεται στο βίντεο με  ιδιαίτερα επεμβατικό τρόπο. Θα κοιτάξουμε πίσω από την ημερήσια διάταξη KONY 2012 και πώς χρησιμοποιείτε  η αντίστροφη ψυχολογία όχι μόνο για να δικαιολογήσει μια στρατιωτική επιχείρηση στην Αφρική, αλλά στην πραγματικότητα οι άνθρωποι να απαιτήσουν γι αυτό.





 Το KONY 2012 είναι μια ιογενής αίσθηση που σάρωσε ολόκληρο τον κόσμο σε λιγότερο από 24 ώρες. Κύριο αντικείμενο της είναι ο αφρικανός ηγέτης των ανταρτών Joseph Kony, τα εγκλήματα πολέμου που 'εχει διαπράξει,  και η σαφήνεια του "κίνηματος" να τον σταματήσει. Αμέτρητες προσωπικότητες έχουν εγκρίνει την κίνηση πηγές ειδήσεων έχουν αναφερθεί και τα social media είναι γεμάτα με αυτό το βίντεο. Ενώ το πρόβλημα του ανταρτοπόλεμου και τα παιδιά στρατιώτες μαστίζουν εδώ και δεκαετίες την Αφρική, και έχουν ήδη πολλά ντοκιμαντέρ παραχθεί σχετικά με το θέμα, το συγκεκριμένο 29-λεπτο βίντεο όμως κατάφερε να αποκτήσει την υποστήριξη της μάζας.
  
Το KONY το 2012 είναι λιγότερο  ντοκιμαντέρ και πολύ περισσότερο  'ενα  αποτελεσματικό μέσο χείραγώγησης  που είναι κομμένο και ραμμένο για τη γενιά του Facebook, χρησιμοποιώντας state-of-the-art τεχνικές μάρκετινγκ για να πετύχει το στόχο του.Στούς νέους αρέσουν τα "υπόγεια κινήματα» και θέλουν να αισθάνονται οτί θα  αλλάξουν τον κόσμο. Το KONY 2012 ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτά τα δεδομένα.Δεν είναι μόνο μια στρατιωτική επιχείρηση στην Ουγκάντα​​, αλλά προτρέπει τους συμμετέχοντες στο κίνημα για πράγματα όπως, να φορούν βραχιόλια που σχετίζονται με ένα online προφίλ και να καταγράφουν τις δράσεις τους στα social media. Με άλλα λόγια, αυτό που φαίνεται  είναι ένα κίνημα «από το λαό» αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας νέος τρόπος για την ελίτ να προωθήσει την ατζέντα της.

 Ένα πείραμα Προπαγάνδα

 Το βίντεο αρχίζει με μια ενδιαφέρουσα δήλωση: "Τα επόμενα 27 λεπτά είναι ένα πείραμα. Αλλά για να λειτουργήσει, θα πρέπει να δώσουμε  προσοχή ". Πρόκειται για ένα πείραμα που δοκιμάζει ένα νέο, πρωτοποριακό τρόπο για να γίνει αποδεκτό από την γενιά του Facebook. Στο παρελθόν, όταν η κυβέρνηση χρειάζοταν να δικαιολογήσει την εισβολή σε μια χώρα, ο Πρόεδρος καθόταν μπροστά από την κάμερα και έλεγε στο κοινό γιατί ο πόλεμος θα πρέπει να γίνει σε αυτή την περιοχή του κόσμου. Στην περίπτωση του KONY, η στρατιωτική ατζέντα είναι μεταμφιεσμένη ως βάση ακτιβισμού, όπου ο στρατός των ΗΠΑ που εισέρχεται στην Ουγκάντα ​​θα μπορούσε να εκληφθεί ως «νίκη του λαού",  αντιστρέφοντας το μοντέλο επικοινωνιών.



.Προς το τέλος του βίντεο, εμφανίζεται μια εικόνα που εξηγεί πώς οι αποφάσεις (και μηνύματα) ξεκινάν από την κορυφή της πυραμίδας (την ελίτ) και κοινοποιούνται στις μάζες μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

 Λόγω της έλευσης των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, η παραπάνω διάγραμμα έχει γίνει λιγότερο αποτελεσματικό για να πάρει ένα μήνυμα  όλη τη νέα γενιά. Δεν είναι το CNN και ο Πρόεδρος που θα αντιμετώπιζουν το έθνος  τώρα πια, αλλά οι συμπαθείς σελίδες του Facebook και τα  ιογενή βίντεο στο YouTube. Πάντα μελέτουν , την ανάλυση και την αξιοποίηση των πιο αποτελεσματικών  τρόπων  για να πείσουν την κοινή γνώμη, το KONY 2012 φαίνεται να είναι μια προσπάθεια να δοκιμάσουν την αποτελεσματικότητα του "ιού"  για μια προπαγανδιστική εκστρατεία.

  Με τη δημιουργία αυτού του «κινήματος» κάνοντας τους νέους στην πραγματικότητα  να ΑΠΑΙΤΟΥΝ απο την αμερικανική κυβέρνηση  να παρεμβαίνει στην Αφρική, οι εγκέφαλοι πίσω από την εκστρατεία αυτή θα διαχειριστούν  το αδύνατο: Αναστροφή του μοντέλο προπαγάνδας, προκειμένου να καταστεί  δυνατό να προέρχεται από τους ανθρώπους. Με αυτόν τον τρόπο, η ελίτ δεν είναι μόνο αποδεκτή από τις μάζες, αλλά πετυχαίνει το στόχο της χρησιμοποιόντας αυτές.


 «Ζούμε σε έναν "νέο κόσμο" πράγματι,το λογότυπο του ΚΟΝΥ 2012 αντιπροσωπεύει εύστοχα το πώς ένα viral βίντεο και τα social media μπορούν να αντιστρέψουν το μοντέλο προπαγάνδας.

 Όταν ο πόλεμος στο Ιράκ κηρύχθηκε, μια μεγάλη μερίδα των νεαρών Αμερικανών αντιτίθενται στον πόλεμο. Πώς ζητάνε τώρα απο  την κυβέρνηση να στείλει στρατεύματα στην Αφρική; Ένα απλό βίντεο, ειδικά αν  σχεδιαστεί για τη γενιά του Facebook έκανε το κόλπο. Όπως συμβαίνει στις περισσότερες εκστρατείες για να δικαιολογήσει τον πόλεμο, ο πρώτος στόχος ήταν να εντοπιστεί ένας κακός.

 Η αναγνώριση του "κακού"



Με τη συμμετοχή του Κόνυ του Μπιν Λάντεν και του Χίτλερ σε αυτήν την αφίσατο KONY 2012 προωθεί τον πόλεμο.
 Δεν έχω απολύτως καμία πρόθεση να υπερασπίζομαι  τον  Joseph Kony ή να πω " η κατάσταση δεν είναι  και τόσο άσχημη". Αυτός, μαζί με πολλές άλλες ομάδες ανταρτών σε ολόκληρη την Αφρική, έχουν διαπράξει αγριότητες. Ωστόσο, το πρόβλημα των παιδιών στρατιωτών έχει υπάρξει για δεκαετίες και υπάρχουν κυριολεκτικά εκατοντάδες Ιωσήφ Konys σε όλη την αφρικανική ήπειρο.  
Σε ορισμένες περιπτώσεις, κάποια από τα στρατεύματα στην πραγματικότητα χρηματοδοτούντε από τις δυτικές χώρες. Αν θα πάμε πραγματικά στη ρίζα του θέματος,  θα ανακαλύψουμε  ότι η Αφρική  μαστίζεται από το πρόβλημα των αντιμαχόμενων παρατάξεων όπου ύπαρχουν  αντάρτες ανταρτών στηριζόμενοι απο τις  δυτικές δυνάμεις "απελευθερώθηκανστις αποικίες τους και δίχασαν την ήπειρο της Αφρικής, σύμφωνα με τα δυτικά συμφέροντα
Πράγματι, αντί του καθορισμού των ορίων της κάθε χώρας ανάλογα με τη γεωγραφική θέση των εθνοτικών ομάδων και φυλών που ζουν εκεί, οι χώρες  δημιουργήθηκαν σύμφωνα με τις οικονομικές ανάγκες της αποικιακών δυνάμεων όπως η Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία και άλλες. Το καθαρό αποτέλεσμα είναι: Μια δέσμη των τεχνητών χωρών που η κάθε μία περιέχει πολλές φυλές, εθνότητες, γλώσσες και θρησκείες. Όταν μια ομάδα κατακτά την εξουσία, καταπιέζονται οι άλλοι, με αποτέλεσμα να υπάρχει  βία και  εξέγερση
 Προσθέστε  επίσης το μίγμα της ακραίας φτώχειας λόγω των πόρων που συλλέγονται  από την Αφρική από τις χώρες των Δυτικών και έχετε ένα γόνιμο έδαφος για ανελέητους πολέμαρχους. Όσο υπάρχει αυτό το πρόβλημα, Ιωσήφ Konys θα εξακολουθούν να εμφανίζονται στην Αφρική.
 Αλλά το βίντεο  δεν αναφέρει τίποτα από αυτά. Το μόνο που λέει είναι ότι με τη σύλληψη του Kony, θα "κάνουν τον κόσμο καλύτερο". Το βίντεο KONY 2012 είναι  σχετικό με τον προσδιορισμό ενός "κακού"
, κάνοντας τον ίδιο τον Κony " διάσημο" έχουμε τους ανθρώπους να ζητούν το θάνατό του από τις αμερικανικές δυνάμειςλύση των  πραγματικών προβλημάτων του τρίτου κόσμου δεν ήταν ποτέ στην ατζέντα. Αλλά το να βρίσκουν πάντα έναν "κακό" για να δικαιολογήσουν  τη στρατιωτική δράση υπήρξε πάντα μέρος της. Αν στην περίπτωση του Σαντάμ Χουσεΐν τα "γεγονότα" (που εν τέλει αποδείχθηκαν ψευδής) δόθηκαν για να δικαιολογήσουν την εισβολή στο Ιράκ. Μια διαφορετική τεχνική  χρησιμοποιείται με τον Kony, και προέρχεται από τη διαφήμιση.
 Κάθε ειδικός μάρκετινγκ θα σας πει: "Τα πραγματικά περιστατικά δεν πωλούν, τα συναισθήματα πωλούν". Το πρώτο μέρος του KONY 2012 ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με συγκινήσεις. Είναι για να καταστεί η συμπαθής ο σκηνοθέτης, δείχνοντας εικόνες της Αφρικής με παιδιά, στη δυστυχησμένα γεμάτα  απόγνωση. Στη συνέχεια, το σημείο καμπής:ο Joseph Kony, είναι η αιτία όλων αυτών. Δεν  ειναι οι αιώνες της εκμετάλλευσης και  καταστροφής των δυτικών δυνάμεων στην Αφρική που οδηγούν στο χάος, την ανομία και τη φτώχεια. Όχι, είναι ο Κόνυ. Αυτό μπάσταρδοςGeorge Clooney είναι πραγματικά πολύ εκνευρισμένος με αυτόν τώρα.
  
Μια άλλη στρατηγική μάρκετινγκ είναι να απευθύνουν έκκληση προς τον ελάχιστο κοινό παρονομαστή. Με άλλα λόγια, να πάρουν ένα μήνυμα, πρέπει κανείς να αντιμετωπίσει το κοινό σαν να αποτελείτε απο παιδιά. Το KONY 2012 κάνει ακριβώς αυτό. Χρησιμοποιεί ένα παιδί στο βίντεο που αντιπροσωπεύει τους θεατές.



Ο καθορισμός της ατζέντας

  Το KONY 2012 είναι ένα κίνημα που υποστηρίζεται από ορισμένα από τα πιο ισχυρά πρόσωπα του κόσμου και έχει ακριβείς στόχους. Η εισαγωγή της ταινίας αναφέρει,  οτι είναι ένα πείραμα. Είναι μια ευκαιρία να δημιουργήσουμε ένα κίνημα που μπορεί να είναι πλήρως trackable, ποσοτικά και διαχειρίσιμο μέσω των social media αποκορύφωμα του οποίου είναι μια στρατιωτική επέμβαση των ΗΠΑ στην Ουγκάντα​​. Η εκτέλεση αυτής της αποστολής  θα γίνει αντιληπτή ως μια νίκη, που θα αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των νέων στη δημοκρατία. Αραγε τα  μέλη αυτού του κινήματος δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν ότι βοηθούν την προώθηση της ατζέντας της ελίτ προς μια Νέα Παγκόσμια Τάξη.




 
 Το δεύτερο μέρος της ταινίας ξεφεύγει απο τα συναισθήματα  και περιγράφει στους θεατές ό, τι η ελίτ περιμένει από αυτούς. Προφανώς, οι δορυφόροι υψηλής τεχνολογίας, τα μη επανδρωμένα τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη και όλα τα είδη των ραντάρ δεν είναι αρκετά για να πιάσουν αυτόν τον τύπο. Όχι, για να τον πιάσουν,χρειάζεται  ένα πολύπλοκο σχέδιο, που περιλαμβάνει την αγορά ενός "Kit δράσης" και την καταχώρηση ενός βραχιολιού ταυτότητας που απαιτείται μέσα απο μια ιστοσελίδα.


Όσοι θέλουν να σταματήσουν τον " Κόνυ" είναι υποχρεωμένοι να φορούν ένα βραχιόλι που φέρει ένα μοναδικό κωδικό που πρέπει να καταχωρηθεί σε μια ιστοσελίδα. Φυσικά, ζητούνται προσωπικές πληροφορίες.


 Μόλις το βραχιόλι έχει καταχωρηθεί, τα μέλη μπορούν να συνδέσουν με Facebook  στο λογαριασμό τους, ο οποίος θα παρακολουθεί όλες τις εξελίξεις που σχετίζονται με τον  KONY . Το τελικό αποτέλεσμα είναι το εξής: κάθε μέλος του KONY 2012 θα εντοπίζεται και παρακολουθείτε εύκολα - "με συνεχώς ενημερωμένες πληροφορίες". Όλα αυτά τα στοιχεία, φυσικά, θα πρέπει να συλλέγονται, να ελέγχονται και να  αποθηκεύονται από τους υπευθύνους.
 Επιπλέον, τα μέλη  της καλούνται να συμβάλουν με «μερικά δολάρια το μήνα» για το TRI, μία οργάνωση της οποίας απώτερος στόχος είναι η αμερικανική στρατιωτική επέμβαση στην Ουγκάντα​​.



 Λογότυπο του TRI είναι το  ανεστραμμένο σύμβολο της "Ειρήνης" . Ο συμβολισμός σημαίνει  ότι ισχύει το αντίθετο. Με άλλα λόγια, το TRI είναι συνυφασμένο με τον πόλεμοΕιρήνη δεν περιλαμβάνει «εξοπλισμό» και «εκπαίδευση» των κυβερνητικών δυνάμεων για την καταπολέμηση των επαναστατικών φατριών. Όπως αναφέρει το μυθιστόρημα 1984, ο πόλεμος είναι Ειρήνη,η  Ελευθερία είναι σκλαβιά και η άγνοια είναι δύναμη.


Για να γίνει το κίνημα δημοφιλής, ένα μάτσο καλλιτέχνες και πολιτικοί έχουν καταταγεί με το πλευρό της οργάνωσης , όπως η Lady Gaga, ο Jay-Z, Rihanna,ο Oprah, οΤζορτζ Κλούνει, ο Bono, κ.λπ. Ενώ μερικοί από αυτούς μπορεί να είναι πραγματικά ενδιαφερόμενοι  για τα προβλήματα στην Αφρική, οι περισσότεροι από αυτούς είναι πιόνια της ελίτ που χρησιμοποιούνται για να προωθήσει την ατζέντα της.




Από την πτώση της ΕΣΣΔ  ως αντίπαλη υπερδύναμη, οι δυτικές δυνάμεις έχουν προσπαθήσει να ελέγχουν τις περιφερειακές δυνάμεις σε όλο τον κόσμο, κυρίως σε τρίτες χώρες. Η Ουγκάντα ​​αποτελεί μέρος του σχεδίου αυτού. Με τον ίδιο τρόπο το φάντασμα του Μπιν Λάντεν είχε χρησιμοποιηθεί για να εισβάλουν στο Αφγανιστάν, και ο Κόνυ χρησιμοποιείται για να εισέλθουν στην Ουγκάντα​​.


Το βίντεο δείχνει ξεκάθαρα ποιος είναι ο στόχος αυτού του «κινήματος»: τα αμερικανικά στρατεύματα στην αναδοχή του στρατού της Ουγκάντα​​.
 

Συμπέρασμα
Το  KONY 2012 είναι μία έξυπνα ενορχηστρωμένη εκστρατεία ειδικά στη νεολαία του σήμερα, τους  μελλοντικούς  πολίτες του κόσμου. Χρησιμοποιώντας state-of-the-art τεχνικές και νέες τεχνολογίες, η εκστρατεία είναι μια πρώτη προσπάθεια για "αντίστροφη προπαγάνδα", όπου η ημερήσια διάταξη προκύπτει ότι προέρχεται από το λαό. Με τη χρήση  των συναισθημάτων, με παράλογες σκέψεις και επιφανειακές εξηγήσεις, το KONY 2012 επιχειρεί να εξαπατήσει τους καλοπροαίρετους ανθρώπους, οι οποίοι επιθυμούν να κάνουν μια θετική αλλαγή στον κόσμο, και αντί αυτού.. τροφοδοτούν μια γιγαντιαία πολεμική μηχανή που ελέγχεται από την ελίτ του κόσμου.

 Το  KONY 2012 προσπαθεί να ξεριζώσει τα παιδιά στρατιώτες ή  προσπαθεί να δημιουργήσει ένα νέο είδος παιδιών- στρατιώτες;


Σωστό...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου