To KONY 2012 έφερε την παγκόσμια ευαισθητοποίηση για τον αφρικανό εγκληματία πολέμου Joseph Kony. Κάτω από αυτήν την αξιέπαινη αιτία, ωστόσο, βρίσκεται μια περίτεχνη ατζέντα που παρουσιάζεται στο βίντεο με ιδιαίτερα επεμβατικό τρόπο. Θα κοιτάξουμε πίσω από την ημερήσια διάταξη KONY 2012 και πώς χρησιμοποιείτε η αντίστροφη ψυχολογία όχι μόνο για να δικαιολογήσει μια στρατιωτική επιχείρηση στην Αφρική, αλλά στην πραγματικότητα οι άνθρωποι να απαιτήσουν γι αυτό.
Το KONY 2012 είναι μια ιογενής αίσθηση που σάρωσε ολόκληρο τον κόσμο σε λιγότερο από 24 ώρες. Κύριο αντικείμενο της είναι ο αφρικανός ηγέτης των ανταρτών Joseph Kony, τα εγκλήματα πολέμου που 'εχει διαπράξει, και η σαφήνεια του "κίνηματος" να τον σταματήσει. Αμέτρητες προσωπικότητες έχουν εγκρίνει την κίνηση, πηγές ειδήσεων έχουν αναφερθεί και τα social media είναι γεμάτα με αυτό το βίντεο. Ενώ το πρόβλημα του ανταρτοπόλεμου και τα παιδιά στρατιώτες μαστίζουν εδώ και δεκαετίες την Αφρική, και έχουν ήδη πολλά ντοκιμαντέρ παραχθεί σχετικά με το θέμα, το συγκεκριμένο 29-λεπτο βίντεο όμως κατάφερε να αποκτήσει την υποστήριξη της μάζας.
Το KONY το 2012 είναι λιγότερο ντοκιμαντέρ και πολύ περισσότερο 'ενα αποτελεσματικό μέσο χείραγώγησης που είναι κομμένο και ραμμένο για τη γενιά του Facebook, χρησιμοποιώντας state-of-the-art τεχνικές μάρκετινγκ για να πετύχει το στόχο του.Στούς νέους αρέσουν τα "υπόγεια κινήματα» και θέλουν να αισθάνονται οτί θα αλλάξουν τον κόσμο. Το KONY 2012 ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτά τα δεδομένα.Δεν είναι μόνο μια στρατιωτική επιχείρηση στην Ουγκάντα, αλλά προτρέπει τους συμμετέχοντες στο κίνημα για πράγματα όπως, να φορούν βραχιόλια που σχετίζονται με ένα online προφίλ και να καταγράφουν τις δράσεις τους στα social media. Με άλλα λόγια, αυτό που φαίνεται είναι ένα κίνημα «από το λαό» αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας νέος τρόπος για την ελίτ να προωθήσει την ατζέντα της.
Ένα πείραμα Προπαγάνδα
Το βίντεο αρχίζει με μια ενδιαφέρουσα δήλωση: "Τα επόμενα 27 λεπτά είναι ένα πείραμα. Αλλά για να λειτουργήσει, θα πρέπει να δώσουμε προσοχή ". Πρόκειται για ένα πείραμα που δοκιμάζει ένα νέο, πρωτοποριακό τρόπο για να γίνει αποδεκτό από την γενιά του Facebook. Στο παρελθόν, όταν η κυβέρνηση χρειάζοταν να δικαιολογήσει την εισβολή σε μια χώρα, ο Πρόεδρος καθόταν μπροστά από την κάμερα και έλεγε στο κοινό γιατί ο πόλεμος θα πρέπει να γίνει σε αυτή την περιοχή του κόσμου. Στην περίπτωση του KONY, η στρατιωτική ατζέντα είναι μεταμφιεσμένη ως βάση ακτιβισμού, όπου ο στρατός των ΗΠΑ που εισέρχεται στην Ουγκάντα θα μπορούσε να εκληφθεί ως «νίκη του λαού", αντιστρέφοντας το μοντέλο επικοινωνιών.
«Ζούμε σε έναν "νέο κόσμο" πράγματι,το λογότυπο του ΚΟΝΥ 2012 αντιπροσωπεύει εύστοχα το πώς ένα viral βίντεο και τα social media μπορούν να αντιστρέψουν το μοντέλο προπαγάνδας.
Όταν ο πόλεμος στο Ιράκ κηρύχθηκε, μια μεγάλη μερίδα των νεαρών Αμερικανών αντιτίθενται στον πόλεμο. Πώς ζητάνε τώρα απο την κυβέρνηση να στείλει στρατεύματα στην Αφρική; Ένα απλό βίντεο, ειδικά αν σχεδιαστεί για τη γενιά του Facebook έκανε το κόλπο. Όπως συμβαίνει στις περισσότερες εκστρατείες για να δικαιολογήσει τον πόλεμο, ο πρώτος στόχος ήταν να εντοπιστεί ένας κακός.
Η αναγνώριση του "κακού"
Λογότυπο του TRI είναι το ανεστραμμένο σύμβολο της "Ειρήνης" . Ο συμβολισμός σημαίνει ότι ισχύει το αντίθετο. Με άλλα λόγια, το TRI είναι συνυφασμένο με τον πόλεμο.Η Ειρήνη δεν περιλαμβάνει «εξοπλισμό» και «εκπαίδευση» των κυβερνητικών δυνάμεων για την καταπολέμηση των επαναστατικών φατριών. Όπως αναφέρει το μυθιστόρημα 1984, ο πόλεμος είναι Ειρήνη,η Ελευθερία είναι σκλαβιά και η άγνοια είναι δύναμη.
Για να γίνει το κίνημα δημοφιλής, ένα μάτσο καλλιτέχνες και πολιτικοί έχουν καταταγεί με το πλευρό της οργάνωσης , όπως η Lady Gaga, ο Jay-Z, Rihanna,ο Oprah, οΤζορτζ Κλούνει, ο Bono, κ.λπ. Ενώ μερικοί από αυτούς μπορεί να είναι πραγματικά ενδιαφερόμενοι για τα προβλήματα στην Αφρική, οι περισσότεροι από αυτούς είναι πιόνια της ελίτ που χρησιμοποιούνται για να προωθήσει την ατζέντα της.
Το KONY 2012 είναι μια ιογενής αίσθηση που σάρωσε ολόκληρο τον κόσμο σε λιγότερο από 24 ώρες. Κύριο αντικείμενο της είναι ο αφρικανός ηγέτης των ανταρτών Joseph Kony, τα εγκλήματα πολέμου που 'εχει διαπράξει, και η σαφήνεια του "κίνηματος" να τον σταματήσει. Αμέτρητες προσωπικότητες έχουν εγκρίνει την κίνηση, πηγές ειδήσεων έχουν αναφερθεί και τα social media είναι γεμάτα με αυτό το βίντεο. Ενώ το πρόβλημα του ανταρτοπόλεμου και τα παιδιά στρατιώτες μαστίζουν εδώ και δεκαετίες την Αφρική, και έχουν ήδη πολλά ντοκιμαντέρ παραχθεί σχετικά με το θέμα, το συγκεκριμένο 29-λεπτο βίντεο όμως κατάφερε να αποκτήσει την υποστήριξη της μάζας.
Το KONY το 2012 είναι λιγότερο ντοκιμαντέρ και πολύ περισσότερο 'ενα αποτελεσματικό μέσο χείραγώγησης που είναι κομμένο και ραμμένο για τη γενιά του Facebook, χρησιμοποιώντας state-of-the-art τεχνικές μάρκετινγκ για να πετύχει το στόχο του.Στούς νέους αρέσουν τα "υπόγεια κινήματα» και θέλουν να αισθάνονται οτί θα αλλάξουν τον κόσμο. Το KONY 2012 ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτά τα δεδομένα.Δεν είναι μόνο μια στρατιωτική επιχείρηση στην Ουγκάντα, αλλά προτρέπει τους συμμετέχοντες στο κίνημα για πράγματα όπως, να φορούν βραχιόλια που σχετίζονται με ένα online προφίλ και να καταγράφουν τις δράσεις τους στα social media. Με άλλα λόγια, αυτό που φαίνεται είναι ένα κίνημα «από το λαό» αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας νέος τρόπος για την ελίτ να προωθήσει την ατζέντα της.
Ένα πείραμα Προπαγάνδα
Το βίντεο αρχίζει με μια ενδιαφέρουσα δήλωση: "Τα επόμενα 27 λεπτά είναι ένα πείραμα. Αλλά για να λειτουργήσει, θα πρέπει να δώσουμε προσοχή ". Πρόκειται για ένα πείραμα που δοκιμάζει ένα νέο, πρωτοποριακό τρόπο για να γίνει αποδεκτό από την γενιά του Facebook. Στο παρελθόν, όταν η κυβέρνηση χρειάζοταν να δικαιολογήσει την εισβολή σε μια χώρα, ο Πρόεδρος καθόταν μπροστά από την κάμερα και έλεγε στο κοινό γιατί ο πόλεμος θα πρέπει να γίνει σε αυτή την περιοχή του κόσμου. Στην περίπτωση του KONY, η στρατιωτική ατζέντα είναι μεταμφιεσμένη ως βάση ακτιβισμού, όπου ο στρατός των ΗΠΑ που εισέρχεται στην Ουγκάντα θα μπορούσε να εκληφθεί ως «νίκη του λαού", αντιστρέφοντας το μοντέλο επικοινωνιών.
«Ζούμε σε έναν "νέο κόσμο" πράγματι,το λογότυπο του ΚΟΝΥ 2012 αντιπροσωπεύει εύστοχα το πώς ένα viral βίντεο και τα social media μπορούν να αντιστρέψουν το μοντέλο προπαγάνδας.
Όταν ο πόλεμος στο Ιράκ κηρύχθηκε, μια μεγάλη μερίδα των νεαρών Αμερικανών αντιτίθενται στον πόλεμο. Πώς ζητάνε τώρα απο την κυβέρνηση να στείλει στρατεύματα στην Αφρική; Ένα απλό βίντεο, ειδικά αν σχεδιαστεί για τη γενιά του Facebook έκανε το κόλπο. Όπως συμβαίνει στις περισσότερες εκστρατείες για να δικαιολογήσει τον πόλεμο, ο πρώτος στόχος ήταν να εντοπιστεί ένας κακός.
Η αναγνώριση του "κακού"
Λογότυπο του TRI είναι το ανεστραμμένο σύμβολο της "Ειρήνης" . Ο συμβολισμός σημαίνει ότι ισχύει το αντίθετο. Με άλλα λόγια, το TRI είναι συνυφασμένο με τον πόλεμο.Η Ειρήνη δεν περιλαμβάνει «εξοπλισμό» και «εκπαίδευση» των κυβερνητικών δυνάμεων για την καταπολέμηση των επαναστατικών φατριών. Όπως αναφέρει το μυθιστόρημα 1984, ο πόλεμος είναι Ειρήνη,η Ελευθερία είναι σκλαβιά και η άγνοια είναι δύναμη.
Για να γίνει το κίνημα δημοφιλής, ένα μάτσο καλλιτέχνες και πολιτικοί έχουν καταταγεί με το πλευρό της οργάνωσης , όπως η Lady Gaga, ο Jay-Z, Rihanna,ο Oprah, οΤζορτζ Κλούνει, ο Bono, κ.λπ. Ενώ μερικοί από αυτούς μπορεί να είναι πραγματικά ενδιαφερόμενοι για τα προβλήματα στην Αφρική, οι περισσότεροι από αυτούς είναι πιόνια της ελίτ που χρησιμοποιούνται για να προωθήσει την ατζέντα της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου